And here we go again...

 Efter att ha levt ett par dagar i illusionen att vi lever i ett "ordnat" hem utan renoveringsprytlar all over the place (undangömda i arbetsrummet...) så var det i lördags dags igen! Pontus tog första steget i hallen och bröt upp golvlister och laminatgolvet. När jag kom hem från jobbet så såg det såhär fint ut!
 
 Var det alltså denna fina plastmatta som gömt sig där under all along?! (I typ tio år, jag vet Linis, äckligt)
 
 I måndags hade jag ledigt från kören så då passade vi på att köra golvtur nummer två ut till Bauhaus. Där fick vi vänta i en halvtimme innan vi hittade en kille som kunde köra truck och plocka ner vårt golv från översta hyllan. Tro mig, vi återkommer dit enbart för priset på golvet. Annars hade jag aldrig velat sätta min fot där igen, SÅ dålig är servicen... När vi kom hem tänkte vi börja lägga golvet, tills vi insåg att dörrarna till badrum och förråd är alldeles för låga och vi vill ju inte riskera att "bygga in dom" med vårt nya laminatgolv. Alltså fick det vänta och vi gick raskt vidare till väggarna, ingen tid ska gå till spillo här inte!
 
 Tapeten var ju superbubblig och i dåligt skick särskilt i ena hörnet så där började vi riva direkt. Vi hittade två lager tapet och kom fram till originaltapeten från 60-talet som någon har lagt en gipsyta över (?) Vi nöjde oss där och tänkte att vi kan slipa till ytan så slätt det går och sen spackla kanterna till övriga tapeten, så blir det lättare att måla över sen.
 
 Det fick bli Pontus jobb medan jag käkade Never Stop (det är trångt i hörnet och man får inte plats två stycken, he he he...)
 
 Att slipa en gammal vägg visade sig vara en dammig historia så igår hade Pontus köpt masker till oss båda och så fortsatte arbetet! (Vet inte om vi ser proffsiga eller läskiga ut?)
 
 Pontan fortsatte alltså med finliret igår och jag kunde sättas i arbete och börja måla resten av hallen! Samma vita färg som i köket, alltså Nordsjövit som den kallas.
 
 Kändes sjukt konstigt och ovant att se hallen i vitt, men vi tror det kommer bli superfint när det är klart. Mycket bättre än den rosagråa färgen som satt där innan!
 
To be continued...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0