Målning

Redan i fredags när vi fick lägenheten började vi preppa för målning av köket. Pontus och Gurra var där och slet bort golvlister (som för övrigt är slitna och helt oanvändbara i framtiden) och på lördagen hade de rengjort väggarna och börjat maskera med tejp i rummet.
 
Sån himla tur att jag kunde komma till lägenheten efter jobbet i lördags utan att missa målningen, den roligaste biten! *konstnärsdotter*
 
Jag och Pontan hade valt ut färgen på Nordsjö Idé & Design någon vecka innan. Vi visste att vi ville hitta en bra vit som inte var för gul i tonen men inte heller för kall vit. Den gamla tapeten i köket var redan vit men mer åt antikvit-hållet. Han i Nordsjöbutiken berättade att en antikvit riskerar att kännas för gul när man har vita möbler jämte till exempel. Och i köket är köksluckorna vita och fick alltså väggen att se ofräsch och gulaktig ut, inte så snyggt. Därför valde vi Nordsjövit, en mittemellan-blandning av den kalla och varma vita :)
 
Dålig bild men här ser ni förhoppningsvis den nya vita till vänster och den gamla gulaktiga till höger!
 

Målningen blev klar i söndagskväll och då hade vi målat två strykningar i köket. Vi är jättenöjda med resultatet och tror att det kommer se bra ut tillsammans med det nya golvet sen!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Supersnyggt!!! Hade varit kul att se en Emse i målartagen också :)

Svar: Hihi, ja jag vet men jag lider av samma curse som min mor... Det är alltid vi som står bakom kameran ;)
jagochminadagar.blogg.se

2014-02-13 @ 19:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0