Hejhopp!

Påbörjade precis ett långt sms till mamma där jag tänkte berätta om min dag såhär långt. Ville inte störa på jobbet med ett långt samtal utan tyckte ett sms skulle sitta fint. Förutom att jag hade så pass mycket att förmedla att det till slut blev till tre sms... Då slog det mig att jag startade en blogg just for this specific reason, att kunna skriva till mamma lite allmänt om mina dagar!

Så här är jag. Ville mest bara säga att de senaste dagarna har varit depp-central för mig här i Öret. Har vaknat sent om dagarna, inte kunnat träffa Pontus och jobbat korta mespass på jobbet. Frågor som vad jag egentligen gör med livet har kommit upp, som jag sedan slagit ifrån mig, vilket har gett mig ännu mer ångest.

Men igår så sökte jag faktiskt ett jobb, påhejad av Pontan och Elinis. Jag sökte Rosalis Deli, samma tjänst som jag tackade nej till i höstas (av lojalitet till McDonalds). Efter det så bokade jag äntligen en klipp- och slingtid hos en frisör i stan. Jag hade beräknat att den prissmällen skulle komma någon gång nu i februari, men jag var så innerligt trött på mitt hår så jag kunde inte hålla mig längre! För 1400 så fick jag längden kortad till axlarna igen och mitt lilla slingexperiment från i december syns knappt längre. Varför känns det alltid så himla bra att fixa till det yttre? Och varför har det sådan effekt på ens inre? Nu mår jag mycket bättre och är till och med taggad inför jobbet ikväll.

Sedan ville jag säga att jag lagade paj innan och improviserade rejält; jag tog chorizo, lök, vitlök och champinjoner, stekte det. Sen blandade jag i keso, chilisås och kryddade. I pajformen och sen in i ugnen. Alltid kul att testa något nytt!

Hoppas du har en bra dag på jobbet mammsi!


Puss från en glad Emse


Kommentarer
Postat av: Mammsi

Vad fin du blev i håret! Förstår att det sved i plånboken, usch och fy bubblan o klubban! Låter kul med jobbet. Det skadar inte att se sig om efter annat och dessutom får man en liten kick av det. Försöker ringa dig sen. Puss min bästa Emse

2012-01-26 @ 15:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0