Luciadag

Jag kämpade desperat för att få Lucia-känslan att infinna sig idag! Det är första året sedan jag var mini-liten som jag inte är med och sjunger i ett Luciatåg (mitt och Noomis tappra försök i Bosnien räknas inte). Det kändes faktiskt lite sorgligt när jag gick upp i den mörka ottan idag och visste att det var Luciadagen fast utan att jag kände "känslan". Jag och Pontus var dåligt informerade. Jag ville slå på the national Luciafirandet liksom och kollade på SVT vid sjusnåret, men såg bara Lennart Jähkel. Hello? Ledsen blev jag. Eftersom vi trodde att vi hade missat det kollade vi på Vakna med the Voice istället.

However, Bini berättade att Luciatåget did send this morning och att det sändes en gång till på SVT klockan sex ikväll. Såklart missade jag det då också! Men vi slog på SVT-play nu i efterhand och jag satt och grät och mös. Det var fint! All strävan payed off (vi satt även och tittade på Växjös Lucia från förra året, loooooove it) och äntligen fick jag världens julkänsla och kom riktigt i stämning.

Nu sitter jag och Puntan och äter Ballerina, vi låtsas att det hör julen till. Hoppas mina fina har haft en mysig Lucia!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0